vrijdag 6 januari 2017

Verjaardagscadeau

Als kind vond ik het al een ramp: een verjaardagscadeau bedenken voor mijn moeder. Ze 'wou' nooit wat hebben, was ook vrijwel nooit blij met wat ze kreeg, maar als we niks gaven was het ook niet goed. Verder dan een bos bloemen kwam het meestal niet.

Toen ik maandag mijn dochter weer ging ophalen bij mijn ouders, was hun buurvrouw ook op bezoek. Ik hoorde hun gesprek over tijdschriften, en dat mijn moeder hoopte dat ze weer een keer genoeg geld heeft om een abonnement te nemen, of gewoon een los nummer te kopen op haar favoriete tijdschrift.
Ik had er helemaal niet bij stil gestaan dat dit ook niet meer kon.
Thuis heb ik meteen een cadeau abonnement op dat tijdschrift gekocht.

Toen ik vandaag mijn dochter weer naar mijn ouders bracht, had mijn moeder een aanbieding van dat blad gekregen. Ze liet het me lezen, of ik het een goede aanbieding vond. Ook al is ze pas maandag jarig, ik heb haar maar wel alvast verteld wat ik als cadeau voor haar heb. Het was de eerste keer dat ik haar zo blij zag met een cadeautje :-)

1 opmerking: