zaterdag 11 februari 2017

Burenruzie

Al vaker hebben ik geschreven over mijn net-niet naaste buren.
Vanavond kwam mijn naaste buurvrouw overstuur aan de deur, ik moest meekomen. Veel begreep ik er niet van, maar ik ben wel meegelopen. Het bleek dat de buurvrouw 112 aan de lijn had, maar door haar emotie kon ze zich niet goed verstaanbaar maken in het nederlands.
Nadat ik het gesprek had afgerond (ze moesten wat gegevens hebben om langs te kunnen komen), begreep ik uit het verhaal van de buurvrouw dat ze had gevraagd of de muziek wat zachter kon, en dat mijn bijna-buurman had gedreigd haar een klap te geven. Ik snap heel goed dat ze daar overstuur van was, dat was ik afgelopen zomer ook toen hij dat bij mij ook dreigde.

Terwijl ik nog met de buurvrouw zat te praten, hoorden we buiten weer een hoop lawaai, bijna-buurman was in aantocht. Hij had mij niet aan de deur verwacht, ik heb hem ook niet uit laten schreeuwen. Ik heb gezegd dat de politie gebeld was, en heb de deur weer dicht gedaan.
De politie was er al snel, en heeft de gemoederen weer een beetje kunnen sussen.

Nu twee uur later zit ik nog steeds inwendig te trillen van de spanning waarschijnlijk. Ik hou niet van ruzie, en met mannen die zo verbaal agressief reageren heb ik ook niks, die doen me net iets te veel denken aan mijn nachtmerrie. Hopelijk voor de buren blijft het nu voor de rest van de avond rustig, en ook voor mij. Gelukkig is nu de buurman weer thuis, dan voelt de buurvrouw zich hopelijk wat veiliger.

5 opmerkingen:

  1. Wat erg hoor buren ruzies en gedoe. Zonde van de energie. Soms heb je van die rare buren... gelukkig heb ik niet zoveel overlast.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik zou de deur niet opengedaan hebben, wetende dat de politie onderweg was.
    Wat een stress, zorg je nu even goed voor jezelf? Voor nu een kopje hete thee, leuke film, wat afleiding en misschien bij begeleidster van je afpraten morgen of maandag. Het zou jammer zijn als jij je slechter gaat voelen.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hij bezorgde bij het buurmeisje een hoop angst door zijn geschreeuw en gebonk op de deur. Ik denk dat het goed is dat hij weet dat mijn buren niet alleen staan in de straat.

      Voor mezelf heb ik de rust nog niet gevonden, maar dat komt wel goed. Ik weet dat ik in staat ben om mijn eigen angst op het moment zelf goed te verbergen, en dat het later pas tot uiting komt.

      Verwijderen
  3. Ja, volgens mij moet je uitkijken voor die kerel. Je weet niet wat hij in zijn kop heeft!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. mijn dochter woont alleen en haar bovenburen zorgen bijna dagelijks voor overlast, ze heeft al meermalen contact met de politie en de woningbouw gehad hierover, maar tot nu toe word er weinig ondernomen, hoewel het nu redelijk rustig is proberen ze mijn dochter wel te provoceren door keihard heks te roepen als ze langs haar deur lopen, nu mijn dochter weer hele dagen aan het werk is kan ze er redelijk mee om gaan , hoewel het natuurlijk niet echt lekker wonen is op deze manier.

    BeantwoordenVerwijderen