woensdag 22 februari 2017

Dure aankoop

Sinds dochter van het bestaan van die space scooters af weet, is ze er door gefascineerd. Ik vond het er vooral gevaarlijk uit zien, en bovendien een veel te duur iets.

Ergens in het najaar mocht dochter de step van een bso vriendinnetje uitproberen. Toen ik haar kwam ophalen liet ze me vol trots zien hoe goed ze het al kon, en ze raakte er niet meer over uitgepraat.
Omdat dochter het er over bleef hebben, hoe geweldig het niet was, had ik een afspraak met haar gemaakt. Ze mocht zo'n step kopen, als ze er zelf 50 euro aan mee zou betalen, en ze dit ook als het grote cadeau van dit jaar zou beschouwen, 80 euro is voor mij ook een hoop geld.

Vol overgave begon dochter haar zakgeld te sparen, en elke fles die werd gevonden werd ingeleverd. Vorige week had dochter genoeg geld gespaard om haar deel te betalen. Afgelopen maandag hebben we er één besteld, die net is binnen gekomen.

Ik vind het knap van dochter dat ze zo goed en gericht kan sparen. Als het mooie weer weer terug komt, zal ze er best plezier van hebben :-)

6 opmerkingen:

  1. Dan zal ze er ook wel voorzichtig mee zijn en veel plezier van beleven.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dochter heeft haar spacescooter al bijna drie jaar en ze is er nog steeds gek mee. Ze kreeg 'm van ons en mijn ouders samen voor haar verjaardag.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Knap van haar! En goed van jou, want ze leert zo dat als je iets heel graag wilt, je ervoor moet sparen en het niet zomaar uit de lucht komt vallen. Bovendien, doordat ze er zelf moeite voor heeft moeten doen, zal ze er waarschijnlijk ook extra zuinig mee omgaan, dus een dubbel leermoment voor haar. Ik hoop dat ze er heel veel plezier van zal hebben!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Mijn zoon heeft na drie jaar "zeuren" ook een voor zijn verjaardag gekregen. Hij heeft hiervoor geen kinderfeestje gegeven, want 120 euro vinden wij ook veel geld.
    En hij heeft er veel plezier van, hopelijk jouw dochter ook.

    Groetjes Janneke

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Geweldig dat je dochter zo voor heeft gewerkt en haar best heeft gedaan. Zo heeft zo'n space scooter nog pedagogische waarde ook.

    Dat ze er maar veel plezier van mag hebben!

    Huisvlijt

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Onze dochter wilde hem ook graag. Ze was in januari jarig, maar ik hem in december (zonder dat ze het wist) al gekocht toen was hij namelijk in de aanbieding bij intertoys. scheelde 30 euro.

    BeantwoordenVerwijderen