vrijdag 17 februari 2017

Koningsdagplannen

Op vorig jaar na, ben ik al heel veel jaar van de partij op koningsdag (of voorheen koninginnedag). Vorig jaar met de verwachte kou (er lag op de dag zelf een dun laagje sneeuw), had ik er geen zin in.
De spullen die we vorig jaar wilden verkopen liggen nog steeds hier, en ook de spullen die er dit jaar bij zijn gekomen.

Normaal gebruiken we het koningsdag geld voor de kermis. Voor dit jaar heb ik een ander idee voor het geld.
Dochter en buurmeisje willen al een aantal jaar samen op vakantie. De buren en ik waren het er al over eens dat buurmeisje best een keer met mij mee mag. Alleen is dat best wel prijzig, buurmeisje is 14 en mag niet voor het kindertarief mee. 200 euro is voor de buren ook teveel geld.

Ik heb mijn plan aan dochter voorgesteld. Wat als we dit jaar de kermis overslaan, en in plaats daarvan het geld gebruiken om buurmeisje mee te kunnen nemen. Dochter was direct enthousiast. Ze wist niet hoe snel ze het aan buurmeisje moest vertellen.
Ze zijn samen bij allebei nog meer spullen gaan zoeken die ze niet meer hoeven. Boeken waar ze te groot voor zijn, kleren waar ze uitgegroeid zijn.
Ook zijn ze nu bezig om dingen te maken, want hoe meer geld ze verdienen, hoe meer kans er is dat buurmeisje mee mag.

Het is leuk om te zien hoe enthousiast de kinderen samen werken aan iets wat ze allebei ontzettend graag willen. Ik heb besloten dat ik het vooraf gespaarde kleingeld ook aan hun doel te doneren.

De sleutelhangers die ze zelf maken.





2 opmerkingen:

  1. Leuk idee en goede stimulans om de spullen weer eens uit te zoeken. Lief ook. Succes!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een leuk idee zeg en die sleutelhangers zijn ook grappig.

    BeantwoordenVerwijderen