donderdag 2 maart 2017

Allergisch

Al een tijdje is dochter flink aan het krabben op haar hoofd. Al vele keren heb ik gecontroleerd op luizen, maar die zaten er dit keer niet in. Ik begon te vermoeden dat dochter jeuk krijgt van het merk shampoo dat we gebruiken. Het is één van de weinige merken waar ik wel tegen kan, en de shampoo ruikt zo lekker.

Gister zijn we gaan kijken wat de flessen shampoo kostten van neu.tral. Ik schrok me kapot, €5,50 voor een fles. Ik bedacht me dat de drogist met het rode uithangbord ook een hele goedkope shampoo heeft, voor 40 cent per fles. Ook zonder kleurstof, en bijna zonder geur. Die hebben we in het verleden gebruikt, en zover ik weet heeft dochter daar nooit allergisch op gereageerd.

Vandaag heeft dochter de shampoo voor het eerst uitgeprobeerd, en ze was erg positief. Haar hoofd prikte en jeukte niet na afloop. Ik hoop dat het zo goed blijft gaan, het is een veel goedkopere oplossing dan het merkproduct.

13 opmerkingen:

  1. Het kan ook nog eczeem of een schimmelinfectie zijn, en dat speelt vaak op in de winterperiode.
    Om de hoofdhuid weer rustig te krijgen kun je dan beter ook een product als Selsun gebruiken.
    ik krijg overigens ook jeuk van Neutral als het niet goed uitgewassen wordt, en dat gebeurt nog al eens bij jonge kinderen die zelf hun haar wassen en uitspoelen.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik heb ook erg veel last van mijn hoofdhuid. Soms gaat het zelfs stuk bij het wassen. Van de huisarts wel middeltjes en teer shampoo gekregen maar het komt gewoon weer terug. Van Neutral kreeg ik ook jeuk. Nu een hele goedkope van de action en daar gaat het gek genoeg heel goed mee. Normaal gebruik ik zeepvrije emulsie.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Let op de toevoegingen die je in je lichaam stopt met goedkope merken. Niet dat duurdere merken dat nooit hebben, maar de goedkopere zeer waarschijnlijk allemaal. Zelfde als bij deo. En op je haar en onder je oksel zit het in no time in je bloedbaan.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Het zou fijn zijn inderdaad als deze shampoo kan! Op zich wel een opluchting dat ze geen luizen heeft denk ik.

    Huisvlijt

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Daar ben ik inderdaad heel blij om, die krengen heeft ze al meer dan genoeg gehad (en ik met haar).

      Verwijderen
  5. Ik heb vaak last van mijn hoofdhuid omdat ik zo ontzettend dik haar heb. Dat kan dus ook nog.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Vanmiddag een uitgebreide reactie geschreven. Niet terug te vinden! Ligt hij nog bij jou" Nieuw begin" om gemodereerd te worden of is die gewoon ergens in de lucht verdwenen? Ingrid (SE)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hij staat niet bij de spam, maar ik kan ook geen reactie van jouw vinden in de mail. Jammer :-(

      Verwijderen
    2. Mijn reactie kwam er op neer dat ik ook vaak in de winter een hele droge hoofdhuid heb ondanks dat ik mn haar niet vaak was en ik zelden een muts draag. Ik sta wel elke dag onder de douche. Ook ik heb ervaring hoe hoofdluis voelt dus bij jeuk gelijk weer naar de luizenkam grijpen, manlief vragen te checken en proberen niet te krabben! Terwijl ik dit typ voel ik gelijk weer jeuk��, minder douchen of minder met het hoofd onder de douche schijnt ook te helpen. Desnoods een badmuts op onder de douche. Shampoo, al dan niet zonder luchtjes duur of goedkoop, goed uitspoelen. Misschien eens een keertje hoofdhuid met gewone (olijf)olie insmeren en na een aantal uren met warm water eruit spoelen? Succes ermee. Ingrid (SE)

      Verwijderen
    3. Dank je dat je je reactie nog een keer hebt gegeven. Die olijfolie vind ik een goede tip.

      Verwijderen
  7. Frappant om de reactie's te lezen op Neutral. Ook wij gebruiken dat al jaren niet meer omdat we allemaal last kregen van jeukende huid door dit produkt ook al stond er destijds op hypoallergeen. Mijn man gebruikt van Head& sholders shampoo voor de gevoelige hoofdhuid en zowaar geen last ervan .

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ik gebruik Eucerin, te koop bij de apotheek. Heel duur en heel zuinig in gebruik. Geen schilfers, geen jeuk, geen rode plekken. Perfect

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Toen ik bij de kapper aangaf zo,n jeuk op mijn hoofdhuid te hebben, gaf hij mij de raad om er berkenwater, met vet, op te doen. En inderdaad, hielp erg goed en ruikt ook nog eens lekker.

    BeantwoordenVerwijderen