woensdag 8 maart 2017

Niet het ene...

Vandaag probeerde ik me heel goed vast te houden aan het besluit wat ik gister had genomen over het hondje, zonder me al te schuldig te voelen. Het is echt beter als ik dat niet doen.

Vandaag stond mijn zusje met een jonge, verzopen kat aan de deur. Het dier vloog naar binnen, en bleef achter de bank zitten. Lekker dan. Mijn zusje had het beestje buiten gevonden,  en misschien wist ik wel van wie die was? Ik weet ongeveer waar de katten in mijn straat thuis horen, maar niet van mijn hele stad. Ik had gelukkig nog eten in de kelder liggen, en de kat kwam weer tevoorschijn. Het vloog op het eten af. Ik weet dat het niet verstandig is om katten eten te geven, maar dit beestje had duidelijk echt honger. 
Mijn zusje belde met de dierenambulance, maar die kwamen er niet voor. Gewoon naar buiten zetten was het advies. Dat heb ik gedaan, maar elke keer als ik naar buiten moest kon ik achter de kat aan. Dat was ook niks. En binnen blijven kon echt niet

Ik heb een doos met een deken in de schuur neergezet, en daar heeft de kat zijn plekje van gemaakt. Wel voor tijdelijk, morgen gaan we laten checken of hij is gechipt. Al hoop ik nog steeds dat hij weer de weg naar huis gaat vanavond. De schuurdeur blijft in ieder geval open staan.

10 opmerkingen:

  1. Nou ik duim voor die chip! En anders is ie voor je zus toch?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Zij kan nog minder tegen katten dan ik, ze had hem heel graag meegenomen. Het is ook echt een schatje, zelfs in de schuur ligt het te spinnen in de doos.

      Verwijderen
  2. Je kunt briefjes met een foto ophangen als hij geen chip heeft (en die kans is zeer groot) wellicht komt de eigenaar dan nog opdagen. Gek dat de dierenambulance niet komt. Je kunt hem ook nog zelf naar het asiel brengen. Als ze niet vol zitten moet ze hem volgens mij aannemen.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Als je een dier zelf brengt moet je afstandskosten betalen.

      Verwijderen
    2. Niet als je het gevonden hebt.

      Verwijderen
  3. Ach jee, de dieren komen vanzelf op je pad.. misschien ook een idee om bij dierenartsen in de buurt na te vragen of ze hem/haar kennen en daar een foto ophangen.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Dat is nu het probleem je katje gaat niet meer weg, eens eten gegeven en binnen gehaald, zet hij meteen zijn sporen uit, al zie je dat niet. Hopelijk kan je misschien via de Dierenambulance kijken naar vermissing of opgegeven bij gevonden, of misschien kaartje bij supermarkten ophangen.
    Hopelijk heb je daar succes mee|

    Groet Marlinda

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik heb de kat vandaag nog niet gezien, ik heb nog steeds goede hoop dat hij de weg weer heeft gevonden.

      Verwijderen
  5. Arme kat. Hij zoekt denk ik een goed thuis. Fijn dat je hem eten hebt gegeven!

    Huisvlijt

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Alles goed bij jou? Het is hier zo stil?

    BeantwoordenVerwijderen