zaterdag 18 maart 2017

Scherven brengen geluk

Vanmiddag op mijn werk bood ik bij een bewoonster aan om de afwas te doen. Toen ik wou gaan afdrogen viel er een kopje uit mijn hand, precies op een bord. Het maakte een groot kabaal en beide waren kapot. De bewoonster had er een hoop lol in, ik heb haar nog nooit zo hard horen lachen. Toen ik had opgeruimd, zei ze tegen me: ach kind, scherven brengen geluk!

En geluk heb ik zeker. Ik kan dit jaar bij het klassenoptreden van dochters klas kijken, de afgelopen 3 jaar moest ik werken. Ik heb deze week bij een facebookactie een gratis ijsje gewonnen. Afgelopen woensdag heb ik de grote schoonmaak gehouden. Niet gepland, maar ik was zo lekker bezig. Mijn huis voelt weer schoon en netjes aan.

Nu had ik voor dit geluk geen scherven nodig, maar ik was blij dat de bewoonster niet boos of verdrietig was. Ook dat is geluk!

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen