maandag 6 maart 2017

Verhuizen deel 2

Een paar weken terug schreef ik over de verhuisplannen van mijn ouders. En helaas voor mij hebben ze het huis achter mij gekregen, vandaag krijgen ze de sleutel.

Mijn vader vertelde na de bezichtiging dat het huis vies was, er moest een hoop worden gedaan, en dat ze van mij verwachtten dat ik kwam helpen. Ik heb direct gezegd dat ze dat op hun buik kunnen schrijven. Mijn ouders mogen het idee hebben dat het makkelijk is dat ik nu dichtbij woon, en dat mijn leven vooral uit bezigheidstherapie bestaat, maar zo is het niet.
Niet dat ik ze niet wil helpen, maar als ik nu teveel toe geef, schept dat ook een verwachting.
Mijn ouders hebben nu de hulp van mijn broers ingeroepen, en dat vind ik prima.

Ik kan er nog steeds niet blij mee zijn dat ze zo dichtbij komen wonen. Gelukkig ben ik nu wel beter in staat om mijn grenzen aan te geven in vergelijking met een aantal jaar geleden.

11 opmerkingen:

  1. Oef, dat is wel een tegenslag. Goed dat je meteen aangeeft dat er grenzen zijn. Let je ook op dat je dochter niet door oma gemanipuleerd wordt? Is er bv te bespreken wanneer en hoe lang ze naar oma mag, of ze alleen mag of niet, dat soort dingen...
    Ik had zelf een moeder die hetzelfde gedrag vertoonde als jij van jouw moeder beschrijft...hier was de regel dat de kinderen nooit alleen naar oma mochten.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dat is inderdaad een hele goede om mee te nemen in de nieuwe regels. Dank je.

      Verwijderen
  2. vervelend zo ! sterkte om op alle momenten de juiste beslissingen te nemen , zonder ruzie te krijgen , want dat valt niet mee !

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Oei dat is jammer inderdaad. Ik wens je veel sterkte toe om dit in goede banen te leiden. Ook goed om af te spreken dat ze niet zomaar voor je deur staan, maar eerst even een belletje geven of zoiets. Voor je het weet staan ze iedere klip klap op de stoep en lever je eigen vrijheid in.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Heb je nog steeds regelmatig hulp om ook mee te overleggen hoe hiermee om te gaan? Zo te lezen gaat het je al heel goed af de grenzen te stellen, en hier ook al goede adviezen.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Sommige dingen houd je niet tegen. Gelukkig ben je je heel erg bewust van de valkuilen. Blijf zo sterk als je nu bent en ik wens je veel succes om er het beste van te maken.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Daar ben je lekker mee.Ik wens je heel veel kracht, wijsheid en geduld.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat vervelend voor je . Ook wij hebben bij tijden onze familiesoap met mijn moeder en een van m'n zussen ;). Gewoon gelijk heel duidelijk zijn en je regels duidelijk stellen want anders walsen ze over je heen. Het zal moeilijk zijn om de regels vast te houden nu ze vlakbij zitten .Ik kan je alleen maar veel sterkte wensen .

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Jeetje, dat ze het huis nog gekregen hebben ook... Ik kan me voorstellen dat je even moet slikken. Maar het is denk ik goed dat je meteen duidelijk je grenzen aangeeft, dat voorkomt later gedoe.

    Huisvlijt

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Volgens mij is dit advies al eerder gegeven: geef ze geen sleutel! En als ze hun sleutel aan jou willen geven, leg 'm dan veilig weg, en gebruik 'm niet als je bij ze op bezoek gaat. Bel maar gewoon aan aan de voordeur; die sleutel is voor als zij hun sleutel kwijtraken, niet voor dagelijks gebruik.

    Siebrie

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Er heeft maar één persoon verder mijn sleutel, ik heb gister nog een keer extra gezegd dat mijn sleutel nooit bij mijn ouders terecht mag komen. Ook als dochter naar opa en oma wil moet ze haar sleutel thuis laten.

      Verwijderen