donderdag 27 april 2017

De beste plek

Zoals zo ongeveer elk jaar gingen we ook dit jaar weer op de vrijmarkt zitten. Ik had veel poppenkleding en sleutelhangers zelf gemaakt, want dit jaar wilden we sparen om buurmeisje mee te nemen op vakantie. Ook buurmeisje zelf had haar huis flink door gespit, en had veel spullen verzameld.

Bij koningsdag hoort ook extreem vroeg op staan en in de stad gaan zitten. Ik had mijn wekker op 3 uur gezet, maar om half 3 was ik al wakker. Ik heb me aangekleed, de spullen op mijn fiets gehangen en ik ben naar de stad gelopen. Dochter zou later met buurmeisje komen, om met z'n allen daar zo vroeg te zitten is onnodig, en kinderen hebben hun slaap nodig.

Ik was dit jaar de eerste in de stad. En dus had ik ook de kans om de beste plek te kiezen: halverwege, aan de kant waar de zo'n als eerste is, en overdekt. Ik heb snel mijn kleed neergelegd, ik had mijn plekje gereserveerd. Al snel kwamen er meer mensen die eigenlijk graag op die plek wilden zitten. Inwendig was ik best trots op mezelf :-)

De kinderen hebben ontzettend goed verkocht, bij elkaar voor 155,05 euro. Om buurmeisje mee te nemen moesten ze minimaal 100 euro verdienen (100 euro betalen de buren, en ik betaal dan ook maximaal 100 euro mee, dochter en buurmeisje gaan dan samen op een kamer). Ik vind dat ze het echt heel erg goed hebben gedaan, ik ben ontzettend trots op ze!

8 opmerkingen:

  1. Wauw! Supergoed zoveel!
    Heb je ook een leuke dag gehad?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja, een geweldig leuke dag. Ik heb het altijd al heel leuk gevonden om naar de stoet mensen te kijken die langs de kleedjes trekt, en met dochter en buurmeisje erbij was het nog gezelliger :-)

      Verwijderen
  2. Geweldige opbrengst! Wat fijn dat buurmeisje nu mee kan en jijzelf een stukje minder hoeft te betalen. Je bent erg gul als ik bedenk dat je,was het een jaar geleden,nog in de schulden zat. Vind je dat zelf niet eng? In ieder geval alvast veel plezier met jullie vakantie en de voorpret!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Nee ik weet dat ik bedrag ook kan overhouden van mijn boodschappenbudget. Voor dochter is het leuk als ze haar hartsvriendin mag meenemen, en voor mij betekend dat daar ook een stuk rust.

      Verwijderen
  3. Wat vroeg! daar heb ik best bewondering voor, ik doe het je niet na.
    Goed dat ze zelf moeten bijverdienen om zo'n grote vakantie te kunnen hebben.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Spullen zelf maken en verkopen. Misschien ook via Marktplaats?

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wauw wat een enorm bedrag nog zeg. Dan heb je echt goed verkocht. Leuk zeg.

    Huisvlijt

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat knap van je om zo vroeg te gaan zitten en wat fijn voor de dames dat je er zoveel opgehaald is met verkopen . Leuk en een enorme stimulans om mischien nog een keer te gaan zitten .

    gr Henriette www.onsleveninroemenie.blogspot.ro

    BeantwoordenVerwijderen