vrijdag 7 april 2017

Het verleden

Vanmorgen werd ik in het verleden wakker. Voor mijn gevoel althans. Ik had een levensechte nachtmerrie gehad. Al snel had mijn verstand door dat ik in mijn eigen bed, in mijn eigen huis was.
Toen ik nog regelmatig therapie kreeg had ik dit soort nachtmerries ook best vaak. De psycholoog vertelde dat ik dan zo snel mogelijk weer in het heden moet komen, in twee werelden blijven hangen vreet enorm veel energie.

Mijn gevoel ook weer terug in het nu laten komen kostte heel veel moeite. Ik heb veel kerkliederen gezongen, dat is iets van nu, en het bied mij ook troost. Het werken was ook goed, al zag ik enorm tegen de pauzes op. Die drukte, ik kon het vandaag even niet hebben.
Ik ben er nog steeds niet, ik voel mezelf steeds weer terug zakken in het gevoel waar ik vanmorgen mee wakker werd.

Het is echt lang geleden dat ik zonder aanleiding zo'n heftige herbeleving heb gehad. Ik hoop dat dit gewoon een reactie is van de pittige dagen deze week. En niet het begin van een nieuwe reeks verdrongen herinneringen. Ik ga het merken...

4 opmerkingen:

  1. Er is ook heel wat gebeurt de afgelopen tijd. Verhuizing van je ouders en de onzekerheid van je werk.
    Ik hoop dat je morgen meter wakker wordt en van een mooi weekend kan genieten.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Je maakt ook heel wat mee de laatste tijd. Meld je eventueel ziek als werken(of de pauzes daar) je teveel zijn.. Beter op tijd wat dagen eruit dan verder zakken.
    Wat heel goed schijnt te helpen bij mensen met PTSS bijvoorbeeld is het spelen van het spel Tetris. Hiermee houd je je hersens even heel intensief bezig waardoor herinneringen niet beklijven en jou lastig vallen. Aangeraden na een heftige gebeurtenis en als herinneringen je lastig vallen.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Heftig hoor, zal inderdaad te maken hebben met de afgelopen weken.
    Ik heb het momenteel ook erg druk en droom heel onrustig.
    Niet te vergelijken met jouw dromen natuurlijk, maar ik snap het vervelende gevoel wat blijft hangen als je dan weer wakker bent.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat naar dat je zo wordt teruggeworpen in het verleden. Maar je hebt inderdaad ook een heftige week achter de rug. Ik kan me goed voorstellen dat die een rol speelt.

    Sterkte. En fijn dat je manieren hebt om er uit te komen.
    Huisvlijt

    BeantwoordenVerwijderen