woensdag 12 april 2017

Verkeerde keuzes?

Eens in de zoveel tijd heb ik contact met dochters vader. De laatste keer dat ik hem sprak was al een tijd terug, toen hij kampte met gezondheidsproblemen.
Een paar dagen geleden vroeg dochter zich af of hij nog zou leven. Ik kon haar daar geen antwoord op geven, en heb weer een berichtje gestuurd.

Vandaag kreeg ik antwoord, en ook het verwijt dat ik zijn eenzaamheid veroorzaak, ik ben immers nooit bij hem terug gekomen, maar heb wel een kind van hem.
Het is de eerste keer in dochters leven dat hij zegt dat hij de vader is, dat vond ik heel bijzonder.
Toen ik dochter vertelde dat ik contact had gehad, en haar dat stukje vertelde, begon ze te stralen. "Mam, begint hij eindelijk spijt te krijgen dat hij mij niet wilde?" Zo had ik er nog niet naar gekeken, maar zo leek het inderdaad.

Samengevat vind dochters vader dat ik de verkeerde keuze heb gemaakt dat ik nooit ben teruggekomen. Ik weet heel goed dat ik hele verkeerde keuzes heb gemaakt. Maar ik weet dat mijn dochter en ik hier thuis horen.
Destijds heb ik voor mijn ongeboren kind gekozen. Daar heb ik nooit spijt van gehad.

Ik hoop toch dat dochter haar vader ooit beter leert kennen, dat ze ook haar andere helft leert kennen. De toekomst zal het leren.

6 opmerkingen:

  1. Wat naar van de vader om de bal(de schuld, zijn eenzaamheid) bij jou neer te leggen. Alleen daardoor denk ik dat je de juiste keuze maakte.
    Bescherm je kind voorlopig nog maar goed tegen iemand die zelf niet zo gezond in het leven staat.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mooi dat er toch een eerste stap is gezet! Wie weet wat de toekomst brengt.

    Huisvlijt

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Voor je dochter hoop ik het ook! Voor jezelf klinkt het alsof je zo beter af bent, want het is niet eerlijk om je geluk aan een ander op te hangen (dus ook niet iemand anders de schuld geven van je eenzaamheid). Die verantwoordelijkheid hoort niemand voor een ander te dragen.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik heb altijd het gevoel gehad dat ik, maar ook dochter beter af is.

      Verwijderen
  4. Wat zal dat destijds een moeilijke keuze en stap zijn geweest voor je .Maar het belangrijkste is nu dat je je dochter een veilige en goede basis meegeeft waar zij de rest van haar leven op verder kan bouwen .En wat haar vader betreft niemand kan in de toekomst kijken .

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Destijds was voor mij de keuze vrij makkelijk. Ik kreeg de keuze hij of mijn kind. Daar heb ik geen halve minuut over na hoeven denken. Dat gedeelte is hij vergeten denk ik.

      Verwijderen