woensdag 19 april 2017

Voor de derde keer?

Toen ik dochter aan het eind van de middag van de bso ging halen vertelde ze dat ze van het klimrek was gevallen, en daarbij op haar pols terecht was gekomen. Het had pijn gedaan tot in haar elleboog, en haar pols deed nog steeds pijn. Volgens de leider die er nog was viel het wel mee, ze kon haar hand nog bewegen. Uit ervaring weet ik dat dat niks uitmaakt.

Thuis merkte ik dat dochter haar hand helemaal niet gebruikte. Niet bij het eten, toen ze na het eten een chocolaatje mocht pakken ook niet om het papiertje open te scheuren, en ook onder het tv kijken lag haar hand steeds op haar schoot te rusten. Zelfs haar bril op en afzetten ging met één hand. Ik heb toch maar de huisartsenpost gebeld om advies te vragen. Ik kreeg het advies om morgen dochter door de eigen huisarts door te laten verwijzen, een breukje kan morgen ook worden gegipst, en het is nu zo druk daar dat het nachtwerk zou worden.

Ik hoop niet dat dochter voor de derde keer haar pols gebroken heeft. Al ben ik er nu wel bang voor. Anders dan de vorige keren heeft ze er nu heel veel pijn aan, en heeft haar hand ook een andere kleur dan de andere hand.

2 opmerkingen:

  1. Vooral oppassen als de huid glimt, dan kan het inderdaad gebroken zijn. Theedoek er stevig omwikkelen als ze gaat slapen dan maakt ze niet zo snel onverwachte beweging.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Deze reactie is verwijderd door de auteur.

    BeantwoordenVerwijderen