dinsdag 16 mei 2017

De bedrijfsarts

Vandaag had ik een afspraak bij de bedrijfsarts. Iets waar ik toch nog wel tegenop zag. Het gaat al wel iets beter, ik ben nog steeds ontzettend moe als ik iets heb gedaan, maar de moeheid trekt wel weg na een paar uur.
Dat het nog niet zo goed ging als ik dacht, daar kwam ik zondag met de kerkdienst achter. Ik stond op het rooster voor kinderdienst, iets wat ik heel erg leuk vind. Maar bij het zien van de kinderen schoot ik weer helemaal vol. Iemand anders heeft me gelukkig toen overgenomen, dat was veel beter voor de kinderen.

Om bij de bedrijfsarts te komen moest ik met de bus. Dat was ook een aanslag op mijn energieniveau, en ondanks dat ik er wel rekening mee had gehouden, was ik kapot toen ik er was.
De arts vind me nog niet stabiel genoeg om nu al te gaan werken, ik heb het advies gekregen om goed voor mezelf te zorgen, en daardoor hopelijk ook wat op te laden. Volgende week heb ik een telefonische afspraak.

Ik ben opgelucht dat ik deze week nog niet op mijn werk word verwacht. Hopelijk ben ik volgende week wel weer zover dat ik wat meer kan doen. Maar dat merk ik volgende week wel.

6 opmerkingen:

  1. je wil te snel, je batterij moet eerst helemaal opgeladen zijn wil je weer aan het werk. Niet half. Zoals onze bedrijfsarts zegt: je moet het gevoel hebben in zin in je werk na een lange vakantie. Dan ben je opgeladen en kun je het weer aan. Anders pleeg je alleen roofbouw op jezelf en daar heeft de werkgever ook niets aan.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Fijn dat de bedrijfsarts begripvol is . Soms wil een mens sneller en meer dan het lichaam /geest opdat moment aan kan .Dus gewoon naar je lichaam luisteren en de tijd nemen om op te knappen.
    gr Henriette
    www.onsleveninroemenie.blogspot.ro

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Sterkte! Doe rustig aan en neem tijd voor je herstel...

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Dat klinkt niet alsof je snel weer aan het werk kan: voor mij klinkt het als een begin van een burn out ofzo, denk je niet?
    Het aller belangrijkste is nu om te focussen op jezelf en je dochter. Al de rest moet maar wachten.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. De bedrijfsarts is er ook echt voor jou hoor, en niet alleen maar om je zo snel mogelijk aan het werk te krijgen.

    Zoals de anderen ook al schrijven, echt de tijd ervoor nemen anders val je snel weer terug.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Herkenbaar dat je soms denkt dat het best wel gaat, en dat je dan ineens overmand wordt door emoties en/of vermoeidheid!

    Huisvlijt

    BeantwoordenVerwijderen