woensdag 24 mei 2017

De glazenwasser

Gister kwam er een glazenwasser aan de deur, voor 10 euro konden ze alle ramen van mijn huis aan de buitenkant zemen. Ik heb wel vaker zo'n brief in de bus gehad, maar ik geloofde het niet zo.
De man die gister aan de deur stond verzekerde me ervan dat het echt 10 euro kost, de enige maar was dat ik er dan wel minimaal drie keer aan vast zit.

Ramen wassen is iets wat ik zelf zo lang mogelijk uit stel, ik heb er een gruwelijke hekel aan. En op de bovenverdieping gebeurd het helemaal niet. Toen ik het er gister met dochter over had was haar reactie doen! Zelf had ik dat gevoel ook, dus heb ik vanmorgen de folder voor het raam gezet, als teken dat ik gebruik van hun diensten wil maken.

Toen we vanmiddag thuis kwamen, waren de ramen weer glanzend schoon, zelfs de kozijnen hebben ze keurig schoongemaakt. Ik heb de glazenwasser toen hij het geld kwam halen 15 euro gegeven. Mevrouw, we hadden 10 euro afgesproken toch, kwam het antwoord. Dat weet ik, maar ik ben heel blij met de schone ramen. En de man was blij met zijn fooi.

Het enige nadeel is nu dat ik zie dat de binnenkant ook aan een zeembeurt toe is...
Misschien kan ik daar dochter voor strikken :-)

5 opmerkingen:

  1. De glazenwasser zagen wij vroeger ook regelmatig bij de bovenhuizen bij ons in de straat. Sommige ramen zijn kantelramen die kan je zelf doen , maar schuiframen dat is een ander verhaal. Heerlijk dat er iemand is die voor een leuk bedrag dat voor je kan doen .En de prijs is heel redelijk.
    Henriette
    www.onsleveninroemenie.blogspot.ro

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik woonde in een bovenwoning op 1 en 2 hoog en was altijd erg blij met de glazenwasser, en inderdaad dan was binnen ook hard nodig.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wij hebben het nog nooit gedaan ;)... Manlief doet de bovenramen en vaak ook beneden (buiten) en ik doe alles binnen. We hebben zo'n Leifheit-stok gekocht. Haha, ik besteedde er recent laatst aandacht aan in een blog: http://aad-actief.blogspot.nl/2017/04/stap-5-van-7-wees-creatief.html met een berekening dat het in ons geval een besparing was van ruim 300 euro in de achterliggende 6 jaar ;)... Scheelt toch weer iets :)... Succes met je binnenramen. Voor die 15 euro kun je hem misschien de volgende keer ook daarvoor strikken ;)...

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Dat is een prima prijs! Ik betaal 15 euro. Mijn ervaring (heb inmiddels verschillende glazenwassers gehad) is dat je wel duidelijk moet afspreken hoe vaak ze komen. En dan in de gaten houden of dat ook gebeurt. Ik had er eens één die 1 x per maand zou komen, maar de maandjes werden steeds korter...

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Gelijk heb je, dat je het hebt gedaan. Heerlijk om schone ramen te hebben lijkt me. Ik ben er zelf ook niet goed in helaas.

    Huisvlijt

    BeantwoordenVerwijderen