zondag 21 mei 2017

De kermis

Met dochter en buurmeisje had ik de afspraak dat we dit jaar niet naar de kermis zouden gaan, dan konden we het uitgespaarde geld gebruiken voor de vakantie. 

Afgelopen woensdag zagen dochter en ik dat de kermis weer was begonnen, en toch kriebelde het wel. Vooral bij dochter, ik vond al die verschillende muziek en harde geluiden te vermoeiend, alleen het er langs rijden gaf al teveel prikkels. 
Toch heeft dochter niet over de kermis gezeurt, ze wist waarvoor we het lieten.

Vandaag was het euro dag. Het idee aan de kermis vond ik nog steeds te vermoeiend. Maar ik heb de meiden 16 euro gegeven, en gezegd dat ze (met toestemming van de buren) naar de kermis mochten. Wel met de regel dat ze niks mochten doen waar je iets mee kon winnen (die dingen bezorgen alleen maar frustratie), en ze samen goed moesten overleggen.

Na een uur kreeg ik van mijn zusje een leuke foto doorgestuurd (ze kwamen elkaar tegen), van een stralende dochter. 
Toen dochter weer thuis kwam hadden ze nog 2,50 over. Ze hadden het heel erg leuk gehad, en allebei hadden ze het een verrassing gevonden dat ze toch konden gaan.

En ik, ik had twee heerlijk rustige uren helemaal voor mezelf :-)

6 opmerkingen:

  1. Wat dapper zeg dat ze alleen naar de kermis mocht. Ze is pas 9 ( lees ik aan de zijkant van je blog) zelf zou ik dat niet toe laten.

    Misschien ben ik wel wat te beschermend.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Goed dat je het zegt, ik moet haar leeftijd aanpassen. Ze is nu bijna 11, en het buurmeisje is 14.

      Verwijderen
  2. Wat een heerlijke verassing voor de meiden en wat lief van je zus dat ze je een foto van 2 genietende meiden stuurde.

    Gr Henriette
    www.onsleveninroemenie.blogspot.ro

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Goed van haar dat ze zelfs nog ruim twee euro over had. Zo had zij een gezellige middag en jij een rustige : )

    Huisvlijt

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Voor jou fijn even rust. Maar is het opvoedkundig wel goed om eerst af te spreken we gaan niet ivm de vakantie. En later wel toe te staan?

    BeantwoordenVerwijderen