zaterdag 6 mei 2017

Extra geld uitgeven

Sinds mijn 14e hoor ik een bril te dragen. Hoor, want een hele trouwe brildrager ben ik niet. Jarenlang hen ik geen bril op gehad, tot ik rijlessen kreeg. Toen pas merkte ik hoe belangrijk een goed zicht is. Ik heb toen weer een bril aangeschaft, maar ook die gaat weinig op. Ik vind ze niet fijn zitten. Lensen zijn geen optie, die heeft een oogarts heel sterk afgeraden omdat ik als kind regelmatig oogontstekingen had die in het ziekenhuis behandeld moesten worden.

Toen ik laatst mijn bril opzette, leek het net alsof er 2 aparte glazen inzaten, ik kon met 1 oog alleen wazig zien. Tijd voor nieuwe glazen.
Vandaag had ik een afspraak voor het opmeten van mijn ogen, en inderdaad, bij allebei de ogen waren de sterktes veranderd.
Samen met dochter heb ik een nieuwe bril uitgezocht. Dochter had eerst een soort model als dat ze zelf heeft uitgezocht. Voor haar staat dat leuk, voor mezelf vond ik het te opvallend. Ik heb nu wel een montuur met dezelfde kleur, alleen wat minder opvallend. Dat ding kost 168 euro.
Ik heb ook gebruik gemaakt van de 'gratis' zonnebril, omdat ik wel graag ontspiegeling erbij wou moest ik daar 19 euro voor betalen. Wat ik prima vind, in de zomer is een zonnebril toch wel fijn.

Ook dochter heeft een zonnebril op sterkte genomen, van de gewone zonnebrillen krijgt ze onrustige ogen. Haar bril was 78 euro.

Bij elkaar waren we een hoop geld kwijt, nu vind ik het heel erg fijn dat ik extra geld krijg deze maand. Ook dit heb ik snel uitgegeven, maar wel aan een belangrijk iets.

4 opmerkingen:

  1. Ik lees wel maar reageer dan eigenlijk weer niet .Ook ik vond een bril niet leuk toen ik jong was maar nu ben ik er aan gewend en er zijn zoveel leuke modellen .Misschien is de volgende keer een randloos montuur een idee ,wel iets duurder maar ik was er destijds erg blij mee.In elk geval wil ik zeggen wees zuinig op je ogen ze zijn zo belangrijk !!
    gr Elisabeth

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Fijn ook een zonnebril erbij. Ik deed dat ook altijd tot ik de overzetbril ontdekte die gaat over de gewone bril, ideaal, ondertussen heb ik er 3.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik heb ook een overzetbril, een polaroid, daarmee heb ik heel goed zicht, beter dan de zonnebrillen op sterkte. Polaroid neemt schitteringen weg.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. mijn bril heeft mee kleurende glazen ideaal vooral met auto rijden . Als kind droeg ik geen bril maar in de loop der jaren merkte ik dat ik zat te turen en meer hoofdpijn kreeg. Na overleg met de huisarts mijn ogen laten testen en idd een lichte afwijking.Inmiddels zijn het varifocus glazen geworden en kan ik mijn bril vooral bij lezen niet meer missen. Fijn dat jullie allebei zo goed geslaagd zijn met de brillen , veel plezier ermee.

    gr Henriette www.onsleveninroemenie.blogspot.ro

    BeantwoordenVerwijderen