zaterdag 20 mei 2017

Het thuis zitten week 2

Week 2 van het thuis zitten is alweer voorbij. Dit is wel een week geweest dat ik meer rust heb gevonden. In de kerk ben ik voorlopig vrijgesteld van taken (koffie zetten, afwassen en kinderdienst), en ook het bezoek aan de bedrijfsarts en het besef dat ik even niet hoef is heel fijn.

Woensdag had ik een hele goede dag, ik had nadat ik dochter naar school had gebracht nog energie. Daar heb ik echt heel erg van genoten. Ik heb wat achterstallige was kunnen wegwerken en wat gelezen. Heerlijk.

Donderdag ben ik langs mijn werk geweest. Ik heb een rondje langs de collega's gemaakt, bijgelezen over alles wat er gebeurd was, en bij twee bewoners op bezoek geweest, de ene was jarig en de ander net terug uit het ziekenhuis. Niet alle collega's waren even blij dat ik er was (zij moeten hard werken om mijn werk in te halen, en ik loop te lanterfanten in hun ogen), maar voor het eerst voelde ik me daar niet schuldig over. Ik ben blij met wat ik wel gedaan heb.

De huilbuien zijn wat minder geworden, maar jammer genoeg nog niet weg. Gelukkig merk ik wel dat ik nu op een (langzaam) stijgende lijn zit, dus dat zal ook wel weer goed komen.
Dinsdag heb ik een telefonische afspraak met de bedrijfsarts, dan wordt ook besproken hoe op dit moment verder.

3 opmerkingen:

  1. Fijn dat je je nu wat beter voelt. Hopelijk mag je nog even thuis blijven voordat je deels weer gaat werken. Zou zonde zijn als je te snel te veel gaat doen en weer terug bij af of erger bent. Fijn weekend!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat je collega's ook zeggen zij kunnen niet voelen wat jij voelt. Het is natuurlijk lastig als er iemand door ziekte uitvalt maar jij hebt hier ook niet omgevraagd. Je kan beter iets langer uitzieken dan dat je te snel aan de gang gaat en weer inklapt. Heerlijk voor je dat je je wat lekkerder voelt.
    Goed weekend
    Henriette
    www.onsleveninroemenie.blogspot.ro

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Sterkte weer, denk goed om jezelf joh! Zo te horen ben je er nog niet, neem je tijd! Goed weekend!

    BeantwoordenVerwijderen