zaterdag 27 mei 2017

Kamperen

Al heel lang willen dochter en buurmeisje bij elkaar slapen. Een leuk idee, maar omdat ik reageer op elk vreemd geluid, heb ik altijd gezegd dat het hier niet kan. Ik heb mijn nachtrust echt nodig. Omdat het gezin bij de buren wat groter is, hebben zij er ook geen plek voor.

Gisterochtend kwamen de meiden op het idee om samen te gaan kamperen in de tuin bij de buren. Nadat ze van de buren en van mij toestemming hadden, zijn ze een tent gaan kopen. De hele dag hebben ze enorm veel plezier gehad met de tent inrichten. 

Gisteravond nadat ze klaar was met tandenpoetsen is ze richting de tent gegaan, waar ze nog tot het donker werd heel veel lol hadden. Na 9 smsjes waarin ze me welterusten wenste, werd het buiten ook rustig. 
Toen dochter vanmorgen kwam ontbijten, was ze vol met verhalen, ze vond het geweldig. 

Ik ben blij dat dochter het zo leuk heeft gehad, maar ik ben ook heel blij dat ze vanavond gewoon weer in haar eigen bed lig :-)

6 opmerkingen:

  1. Leuk idee zeg, veliig maar ook spannend voor ze. Zo storen ze ook niemand en kunnen ze lekker lol hebben met elkaar. :)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Heerlijk dat de meiden zo hebben genoten en wie weet van de zomer nog een keer .En veilig in de tuin bij de buren is als ouder toch een fijn idee lijkt me .
    Fijn weekend Gr Henriette
    www.onsleveninroemenie.blogspot.ro

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja dat vond ik ook, ik kon vanuit mijn slaapkamerraam precies op hun tent kijken :-)

      Verwijderen
  3. Ik heb het jaren zo gedaan met de kinderen, wij konden niet weg van huis ivm ziekte, maar kamperen thuis in de tuin kon wel. De kinderen vonden het heerlijk.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Mijn man en ik en de meiden 'kamperen' elk jaar minstens eenmaal in onze tui, gewoon in de partytent. Twee wanden eraan tegen de inkijk, tweepersoons klamboe erin, gewone matrassen, wij ons dekbed, de meiden hun slaapzakken, en geinen maar.

    Siebrie

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Leuk! Wij zetten vroeger bij het begin van de vakantie(s) de tent in de tuin en dochters en vriendjes (m/v) sliepen regelmatig in de tuin, altijd weer genieten! De eerste nachten ging 's-avonds het gegiechel en gefluister lang door, daarna slliepen ze op de gewone tijd in. Ze zijn nu 44 en 39 maar kijken er met veel plezier op terug! Janne

    BeantwoordenVerwijderen