maandag 29 mei 2017

Op gesprek

Vorige week zou ik eigenlijk een telefonische afspraak hebben met de bedrijfsarts. Dat is niet door gegaan, daarom had ik de teamleider een mail gestuurd, en meteen ook maar erbij wat de uitslag van het bloedonderzoek is. Daarop kreeg ik woensdag een mail terug dat ik vandaag op gesprek moest komen.
Daar zag ik toch wel een beetje tegenop, ik kende de teamleider niet, maar uit de verhalen van collega's die haar al wel kenden begreep ik wel dat ze streng is. Ook de collega's die voor mij een afspraak hadden deelden die mening.

Tijdens het gesprek zat de teamleider te mopperen dat ze een halve arts leek, ze had de opdracht om bij mij een plan van aanpak te maken over mijn terugkeer op de werkvloer. Maar ze zag niet in hoe ze dat moest doen, ze had sterke twijfels of ik nu al in staat ben om op de werkvloer te kunnen functioneren. In plaats van een plan van aanpak heb ik in ieder geval nog twee weken rust.
Wel mag ik als ik een goede dag heb rustig op het werk langs gaan, en met de bewoners kletsen, wat ik nu ook al doe.

Ik ben opgelucht dat ik ook van deze teamleider de tijd krijg om weer energie te krijgen.

10 opmerkingen:

  1. Gelukkig 2 weken rust. Ik werk ook in de zorg en je durft je al bijna niet ziek te melden en als je ziek bent "moet" je ook nog veel dingen gaan doen voor de werkgever, zodat je zoveel mogelijk contact houdt met de werkvloer. Lastige situaties zijn dat en dan op gesprek komen is helemaal niet fijn, vooral omdat een teamleider, bijna op de stoel van de arts gaat zitten. En een mooie plan van aanpak moet schrijven van de werkgever. Echt tot rust kom je niet meer als je ziek bent.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. De bedrijfsarts moet een probleemanalyse maken na 6 weken ziekte. De werkgever een plan van aanpak.
    Zijn verplichtingen in de wet verbetering poortwachter.
    Gewoon formaliteiten die vastgelegd moeten worden.
    Sterkte met je herstel!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Maar je bent toch nog geen 6 weken ziek...ik begrijp er weer niets van..
    Een teamleider die een plan van aanpak moet schrijven , dat doet me denken aan een vroegere wergever, Er werd met twee maten gemeten, leidinggevenden werden duidelijk anders 'aangepakt' dan werkers uit de lagere regionen.
    Sterkte en neem je rust !

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Nee dat klopt, ik ben vandaag 3 weken geleden naar huis gestuurd.

      Verwijderen
  4. Dat plan van aanpak hoeft dus pas over 3 weken te worden opgesteld, beter, zo kun je nu je rust nemen, en hopelijk tegen die tijd beter overzien hoe je e.e.a. gaat aanpakken. Sterkte
    1

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Je teamleider zit voor mijn gevoel in een lastig pakket, ze krijgt van hogerhand opdrachten waarvan ze eigenlijk niet weet wat ze ermee aanmoet. Wel fijn dat je nog 2 weken krijgt om bij te komen . Neem je rust en sterkte.
    gr Henriette
    www.onsleveninroemenie.blogspot.ro

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Fijn dat je nog wat respijt hebt gekregen. Dat is ook veel beter lijkt me. En dan kun je daarna ook veel beter goed aan de slag.

    Huisvlijt

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Dan is het zeker te vroeg om "papieren" in te gaan vullen.
    Rust is belangrijk en de tijd krijgen ook!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Fijn dat je nog 2 weken rust krijgt! Sterkte ermee, neem je tijd!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Waar ben je? Hebben al even niets van je gehoord? Lekker even weg of juist tegenovergestelde: in de put thuis? Laat je even wat horen? Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen