dinsdag 20 juni 2017

De toekomst

Vandaag was op mijn werk de dag: na alle onzekerheid zouden we eindelijk antwoord gaan krijgen. Het werd ook tijd, niet alleen het personeel gaat eronder gelukt,  maar de bewoners net zo.
De bedoeling is om van de werkplek thuiszorg te maken. Het gebouw blijft wel bestaan, maar zal verbouwd worden,  en daarna is er niet meer voor iedereen plek.

Vragen werden eigenlijk niet beantwoord, er werd ons gevraagd om positief te blijven. Dat snap ik.
Het thuiszorgconcept is al in meer gebouwen van de organisatie doorgevoerd, voor mij zou het niet positief zijn. Dat betekend vooral gebroken diensten van steeds een paar uur. Met juist onder schooltijd vrij. Deze bijeenkomst heeft voor mij eigenlijk wel bevestigd waar ik over twijfelde: is dit nog wel de juiste werkplek voor mij? Het antwoord in de toekomst is nee.

Zoals het er nu uit ziet zal dat in de loop van 2018 gaan gebeuren. Ik hoop dat ik mijn eigen tijden tot die tijd kan houden. En die tijd kan ik gebruiken om zoveel mogelijk te sparen. En verder te kijken naar een andere baan.

6 opmerkingen:

  1. Wat ontzettend jammer. Ik weet niet hoe groot je contract is, maar misschien kan je korte ochtend diensten achter elkaar draaien. Na dat school is begonnen of muist de lunch periode.
    Ik hoop dat er nog wel intramurale plekken zijn waar je woont, die hebben (waar ik woon) vaak vacatures.
    Het lijkt me wel fijn om te weten waar je aan toe bent, dat is minder onzeker. Heel veel sterkte met de veranderingen

    BeantwoordenVerwijderen
  2. En wat gaat je werkgever doen om je naar ander werk te begeleiden. Is er een sociaal plan? Neem alvast contact op met je vakbond, want hun steun kun je hier heel goed gebruiken om te zorgen dat je meekrijgt waar je recht op hebt. Het is een reorganisatie dus ze mogen je niet zomaar ontslaan.
    Als je nog geen lid bent van een vakbond dan nu heel snel worden zodat je volgend jaar van alle mogelijkheden gebruik kunt maken. Ik weet dat bij de FNV de bijdrage naar rato van het inkomen gaat en zeker in dit soort gevallen de investering meer dan waard is. Je dochter zou dan bv ook gratis mee op kamp kunnen.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat betekent dat het "thuiswerkconcept".
    Goed advies van Lonneke. Ook niet zo snel zelf ontslag nemen, alleen als je wat anders vast kan krijgen.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Op dit cruciale moment lid worden van de vakbond is een heel goed idee, waar ben je bang voor?

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Nog een aanvullende opmerking. Houd je ook rekening met de leeftijd van je dochter in je berekeningen? Als ze 12 wordt vervalt namelijk de inkomensafhankelijke combinatiekorting. En die kan oplopen tot zo'n € 175 per maand.
    Het is een staffel dus zal in jou geval lager zijn maar het vervalt wel. Kinderbijslag en kindgebonden budget gaan wel iets omhoog maar gaan niet dat verschil compenseren.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Dat klinkt best onzeker inderdaad. En wanneer hoor je wie er mogen blijven?

    Huisvlijt

    BeantwoordenVerwijderen