vrijdag 9 juni 2017

Een tijdje weg

Zoals Ingrid in een post opmerkte, ik was er even niet.  In ieder geval niet op blogger. Ik ben de afgelopen week voor mijn gevoel wel lekker bezig geweest. Het was te slecht weer om voor mijn plezier naar buiten te gaan, dus ik heb voor het eerst sinds weken mijn keuken weer een keer grondig schoongemaakt. Ook ben ik dinsdag weer even op het werk geweest, maar ik had niet een hele goede dag en kon minder doen dan de week ervoor.

Donderdag had ik een gesprek met de roosteraar, waarin ik ook heb aangegeven dat ik volgende week nog niet ingepland kan worden. Ook niet de middagen, zoals de roosteraar bedacht. Ik wou eerst uitproberen hoe dat ging als ik boventallig ben.
Vandaag heb ik de middagdienst geprobeerd. En ik weet meteen dat ook die twee uur alleen nog niet handig is op dit moment. En dus doe ik dat ook nog niet. Ik vond het wel heel fijn alle bewoners weer te zien, ik heb ze gemist.

Deze week ben ik ook druk bezig geweest om mijn geld terug te krijgen bij een webwinkel. Het was een bekende webwinkel, maar dat maakt niet uit over de problemen om iets terug te krijgen. Pas toen ik kwaad hun klantenservice belde, lastig viel op messenger en de mail, en daarna openlijk op facebook (in een uur tijd), en toen had ik binnen twee uur mijn geld terug. Ze kunnen het wel :-)

Ook voor dochter had ik deze week een extra gesprek op school. Dochter gaf aan dat ze het gevoel had gepest te worden in haar tafelgroepje, waarbij geen aardige dingen werden gezegd. Dat kan niet, en dat was de juf met me eens. Er is vandaag met alle betrokkenen een stevig gesprek gevoerd, het beleid van de school is zero tollerance wat pesten betreft. Dochter kwam vandaag een stuk blijer uit school, niemand uit haat tafelgroepje had haar uitgelachen, belachelijk gemaakt of lelijke dingen gezegd. Gelukkig, maar ik blijf er zelf wel bovenop zitten.

Ook heeft dochter vandaag haar rapport gekregen. Ik ben heel trots op haar, ze is op de meeste vlakken weer goed vooruit gegaan. We hebben vanmiddag bij de h.ema gevierd dat ze haar rapport heeft gehad.
Ook ben ik blij dat de juf aangeeft dat ze voor volgend jaar gericht naar passend schoolwerk voor dochter gaan zoeken, zodat ze in de laatste twee jaar basisschool nog zoveel mogelijk leert. Dat klinkt logisch, maar dochter leert op een andere manier dan de meeste kinderen. En ze heeft tot nu toe al veel meer geleerd dan ik ooit had durven dromen :-)

5 opmerkingen:

  1. Reacties
    1. Dat ik niet in de bezetting voor de dag wordt meegerekend.

      Verwijderen
  2. Nou, boventallig is voor mij iets anders: overcompleet of ontslag.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dat kan, maar het betekent ook dat je op dat moment extra bent. Dus als er normaal vier mensen moeten zijn, zijn er dus vier, plus Nieuw Begin.

      Verwijderen
  3. Fijn dat je er weer bent. Lijkt me prettig om boventallig te beginnen, maar kalm aan! Ik ben bij de thuiszorg begonnen en heb inmiddels drie diensten meegelopen. Deels al wat meegeholpen bij onze cliënten. Nog één dienst meedraaien en dan zelfstandig. Toch ook best eng, maar met de telefoon is een collega zo bij me met advies of daadwerkelijke hulp. Pas op jezelf Nieuw Begin, niet gelijk te veel hooi op je vork. Fijn weekend. Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen