dinsdag 13 juni 2017

Nieuwe onrust

Twee maanden geleden was het enorm onrustig op mijn werk, de geruchten vlogen door de lucht, vooral toen iedereen verplicht bij een vergadering met directie moest zijn. Toen werden de geruchten ontkent, het ging allemaal heel erg goed.

Nu twee maanden later is de onrust weer terug. Er is weer een verplichte bijeenkomst, nu met de hoogste baas zelf. En iedereen heeft een uitnodiging in de bus gekregen. De nieuwe teamleider had al aangekondigd dat niks meer hetzelfde zou worden. In plaats van geruchten heerst er nu vooral angst. Niet alleen bij het personeel, maar ook bij bewoners, ook zij hebben een bijeenkomst.
Voordat de bijeenkomst volgende week is, heeft mijn team ook nog een gesprek met de teamleider. Welke taken we erbij kunnen doen.

Bij elk stukje informatie wat ik hoor word ik steeds verdrietiger, maar ook banger voor mijn toekomst daar. Waarschijnlijk gaat mijn dienst verdwijnen, dat betekent dat ik dochter dan alleen naar school moet laten gaan. Er zijn twee levensgevaarlijke kruispunten op de route, ook al gaat ze lopend.
Avond werken gaat hoogstwaarschijnlijk ook weer ingevoerd worden. Hoe moet ik dat gaan doen met dochter?
En dan de taken die we wel even extra kunnen doen. Daar kan ik nu niet aan denken zonder in paniek te raken, zelfs met energie heb ik al een overvolle dagplanning, te vaak moet ik al mijn pauze laten schieten. En dan heb ik het nog niet over bevoegd en bekwaam zijn voor die taken. Daar zijn natuurlijk weer cursussen voor die we moeten gaan volgen.

Mocht dit echt de waarheid gaan worden, dan weet ik niet hoe ik het moet gaan doen. Hoe moet ik al die 'ballen' in de lucht gaan houden? En welke 'bal' moet ik wegleggen als het niet lukt?

4 opmerkingen:

  1. Ik kan ook geen avond diensten werken. Ik kan die wel alrijd weg ruilen. Hopelijk kan jij dat ook doen. En misschien valt het mee. Ik,hoop het voor je

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Weet je, misschien moet je niet steeds denken, wat als.... Misschien makkelijker gezegd door mij, dan gedaan door jou, maar je kunt er niets aan veranderen. Dingen die je niet kunt veranderen, moet je ofwel accepteren of afkappen. En dat laatste kan uiteraard niet met elk onderwerp, maar dan moet je dus denken in oplossingen, ipv stressen om feiten.
    Ik weet dat het voor emotionele mensen moeilijker is om dit te doen, maar het werkt wel echt voor iedereen.

    Veel geluk!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hopelijk weet je snel meer, anders kun je jezelf echt gek maken met allerlei scenario's. Sterkte!

    BeantwoordenVerwijderen