dinsdag 25 juli 2017

De glazenwasser deel 2

Twee maanden geleden kwam de glazenwasser voor de eerste keer mijn buiten ramen wassen. De afspraak was één keer in de twee maanden voor 10 euro per keer. De folder met die afspraak heb ik bewaard, je weet nooit waar het handig voor is.

Toen ik vanmiddag thuis kwam uit mijn werk lag er een kaartje in de bus dat hij weer geweest was. Ik had nog amper de 10 euro klaar gelegd of de glazenwasser stond al aan de deur. Nee mevrouw, van vorige maand moet u ook nog 10 euro betalen. Ik heb hem de folder met de afspraak laten zien, en bovendien is er vorige maand niemand aan de deur geweest en lag er geen kaartje in de bus. Ik ga dat ook niet betalen, dan heb ik komende maand weer hetzelfde verhaal.



5 opmerkingen:

  1. Wel jammer als het zo gaat. Dat je moet gaan steggelen om het juiste te betalen. Ik doe het ook 1 maal per 2 maanden, maar die jongen houdt het bij in een boekje en dat gaat perfect.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. In mijn vorige huis had ik ook een glazenwasser en ook elke 2 maanden, elke maand vond ik niet nodig. Ook zo'n klein boekje had hij, met naam en kruisjes erachter. In zeker 20 jaar ging dat goed.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Naar mijn idee, doet die glazenwasser maar wat. Komt tie als tie zin heeft. Mijn moeder deed wekelijks alle ramen met de ragebol. Heel veel ramen hadden we. De bovenverdieping werd nooit gedaan.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Goed van je dat je het foldertje had bewaart! Hier doet manlief alles en toevallig keek vorige week de glazenwasser met een schuin oog naar m'n ramen (hij ging de buurt rond en ik zat in de auto hem te aanschouwen...) We hebben er heerlijk om gelachen 'die zal wel denken: wow wat zijn die ramen schoon...' want enkele dagen ervoor was de hele boel van binnen en buiten gesopt ;)...

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Mooi dat je dat foldertje bewaart hebt! Ik zou geloof ik principieel bedanken voor een volgende keer. Uiteindelijk probeert hij je toch te bedonderen lijkt het.

    BeantwoordenVerwijderen