zaterdag 1 juli 2017

Een week krantenbezorger

Ik heb mijn eerste week als krantenbezorger er alweer opzitten.
Toen ik anderhalve week geleden binnen kwam lopen had ik niet het gevoel dat de andere bezorgers me heel serieus namen. Ook aan het begin van de week werd er een beetje lacherig gedaan, zo'n poppetje houdt het nooit lang vol, dat gaat nooit goed.
Toen ik dinsdag op het depot kwam werd ik aan alle kanten gefeliciteerd, ik had geen idee waarom. Het bleek dat ik de maandag geen enkele klacht had gehad.
De rest van de week werden de vooroordelen over mij waar ik bij stond steeds een beetje minder, en vandaag kreeg ik te horen dat ik echt goed ben, ik heb de hele week foutloos bezorgd.

Het vroege opstaan begint ook te wennen, ik heb nu wel een aardig ritme van vroeg naar bed en heel vroeg ook weer opstaan. Van het bezorgen krijg ik energie, ik heb nooit geweten dat het zo lekker is om gewoon je ding te kunnen doen in de buitenlucht, terwijl iedereen nog slaapt.
Mijn ouders zijn ook nog steeds blij met de gratis krant die ik zelf niet hoef en dus bij hun in de bus gooien.

Ik heb ook nagerekend wat ik zou moeten betalen aan de belasting, en ik moet zeggen, het valt mee. Voor de belastingdienst verdien ik nog steeds niet genoeg om belasting over te betalen, wel moet ik bij een volgende jaar bezorgen rekenen op de zorgverzekeringswet, dat is iets minder dan 200 euro. Het is goed om daar rekening mee te houden.

13 opmerkingen:

  1. Ik heb zelf ook kranten bezorgd in mijn jeugd [als kind], dit seizoen is natuurlijk het beste om mee te beginnen. Het weer heb je mee op dit moment.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja dat klopt, en het is ook al vroeg licht, dat heeft echt gescheeld met het zoeken naar de handigste route.

      Verwijderen
  2. Wat fijn dat het je goed bevallen is. Ik werk bij de post en sta ook 3x per week om 04.30 op. Vooral in de zomer en lente is dat heerlijk. Succes en geniet er maar van.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Meer door minder1 juli 2017 om 19:02

    Let er wel op dat het geld wat je met bezorgen verdiend door de belastingdienst bij je normale inkomen wordt op geteld. waardoor je waarschijnlijk meer belasting moet betalen dan je denk.
    Houd er ook rekening mee wanneer je totale inkomen hoger wordt je teveel huur en zorgtoeslag en/of andere toeslagen krijgt waardoor je deze toeslagen misschien gedeeltelijk moet terug betalen en dat kan flink oplopen!!.
    Succes

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Waarom een bijdrage zorgverzekeringswet? Deze betaald je alleen als je een ondernemer bent of resultaat hebt uit overige werkzaamheden. Krijg je dan bruto uitbetaald voor het krantenlopen?

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik liep als tiener ook een ochtendkrant en vond het heerlijk dat ritme. Denk er nog wel eens over want kom nu zo moeilijk mijn bed uit... Maar mijn kinderen hebben mij nog nodig 's morgens en man gaat regelmatig voor half 7 de deur uit.
    En vraagje, wordt je belasting en zvw niet direct ingehouden?

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ja lekker he, buiten werken! Ik geniet ook erg van mijn baan als postbezorger. Gelukkig hoef ik daar niet vroeg mijn bed voor uit, dat zou niets voor mij zijn. Maarreh, wat het weer betreft in dit seizoen: het is de afgelopen week best wel heeeeeel nat geweest hoor! Rotweer heb je in alle seizoenen, net als fijn weer.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Zo waar buiten je ding doen geeft energie. Gefeliciteerd met je inzet en dat het je lukt, stoer van je.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat heerlijk dat het bevalt. :D Ik sta zelf ook altijd vroeg op, zo'n twee uur voordat ik de deur uit moet naar mijn werk. Dat is wel niet zo vroeg als jij, zo rond 5 uur, maar het is inderdaad heerlijk om in alle rust je ding kunnen doen. Ik drink koffie, lees wat, verzorg de katten en maak mezelf klaar voor de werkdag. En dat alles lekker op mijn gemak. Ik ga wel op tijd naar bed want wil toch gewoon mijn rust hebben. Ik merk dat ik veel relaxter ben dan vroeger toen im alles in een half uur afraffelde.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dat idee heb ik ook. Ik ben tussen 6 en half 7 thuis, om 7 uur maak ik dochter wakker, en ik heb rustig de tijd om haar tas klaar te maken, te ontbijten, en nog wat te handwerken. Heerlijk.

      Verwijderen
  9. Wel leuk om te horen dat je het zo goed doet zeg! Maar best apart dat ze eerst zo negatief deden. Dat vind ik niet zo aardig eerlijk gezegd.

    Huisvlijt

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Fijn lijkt me dat, aan het werk buiten, 's ochtends vroeg in de zomer.
    Ben je ook alweer begonnen bij je vaste baan ? Valt dat te combineren ?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja daar ben ik alweer twee weken bezig. Het valt goed te combineren gelukkig.

      Verwijderen