woensdag 26 juli 2017

Luizenexplosie

De afgelopen weken heeft dochter veel doorgebracht op de bso. Ze genoot van de activiteiten, die op of buiten de bso werden gehouden. En ook dat de zoon van de voormalige vriendin er was, ze hadden door onze ruzie al heel lang niet meer gespeeld met elkaar.

Vandaag toen dochter thuis kwam, vertelde ze dat ze steeds wat jeuk had op haar hoofd. Bij een betere blik op haar haren zag ik inderdaad wat kruipen. Ik heb meteen alle spullen er weer bij gepakt om dochters haren een zonnebloemolie bad te geven. Er kwam schrikbarend veel uit, een aantal grote, maar gigantisch veel kleintjes. Wat een ellende zijn die dingen toch.
Onder het kammen vertelde dochter dat het jochie ook steeds loopt te krabben. Als zijn moeder nog steeds zo goed kamt en/of behandeld als toen, dan geloof ik dat graag. En zelf heb ik ook niet goed opgelet.

De komende weken krijgt dochter heel regelmatig een zonnebloemolie behandeling, de vorige keer heeft die luizenkap ontzettend goed gewerkt. En ook ik heb deze keer luizen, dus mezelf geef ik ook zo'n behandeling. Dan zijn we hopelijk snel weer van die jeukende beestjes af :-)

4 opmerkingen:

  1. Alweer? Nog niet zo heel lang geleden had ze toch ook luizen? En het werk wat je ervan hebt... Zijn ouders niet verplicht om aan school/ bso door te geven dat hij komt luizen heeft? Bij zowel de school en bso van zoon gebruiken ze altijd luizenzakken. En ik spray zijn haar smorgens altijd in met een beetje haarlak, schijnt dat luizen daar niet van houden. Zoon is nu 8, heeft nog nooit luizen gehad (even afkloppen)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Nee dat klopt, daarom heb ik toen die luizenkappen gekocht. Ik geef het altijd door als dochter luizen heeft, ook aan de ouders van de kinderen met wie ze heeft gespeeld. Maar ik weet niet of iedereen dat doet.

      Verwijderen
    2. Luizenzakken helpen helaas niet :-)

      Verwijderen