donderdag 6 juli 2017

Nieuwe kleren/verjaardagsjurk

Dochter groeit haar hele leven al ontzettend hard, en toch verbaasd het me elke keer weer. Vooral als ik zie hoe snel ze uit haar kleren groeit: het ene moment past het nog, nog geen drie weken later is het overduidelijk te klein. Tijd om haar klerenkast uit te mesten.
Ik heb twee grote vuilniszakken vol in de kringloopbak gegooid met alles wat te klein was. Daarna was haar kast zielig leeg.

Op mp had ik al twee mooie dozen vol kleding gevonden, voor in totaal 25 euro. Ze had in ieder geval weer de basis, een paar shirts die ze mooi vond, drie lange broeken, vier korte broeken, een mooie zomerjas, twee jurken en een heel aantal sokken.
Vandaag ben ik met mijn zusje naar de grote stad geweest, zij had kleding nodig voor haar kinderen, en voor dochter wou ik ook nog kijken voor een mooie verjaardagsjurk (dat is een traditie geworden).

Bij de pri.mark kon ik niet goed slagen, ze hebben daar geen maat 164, maar gaan na 158 verder met maat 32. Dat is leuk, maar veel kleren paste echt niet bij dochter. Het was te ouwelijk.
Ik vond in de opruiming twee dunne shirts, en een dun jurkje waarvan ik hoop dat dochter het mooi vind, bij elkaar 11 euro.

Ik wou nog graag bij c.a kijken, ondanks zusjes protesten dat die winkel echt te duur was voor haar. Ik kijk daar ook altijd alleen bij het opruimingsspul, dan kun je echt geluk hebben. En geluk hadden we, omdat de winkel weg ging was alles 40 tot 60% goedkoper, ook over de aanbiedingsprijs die op sommige artikelen stond. Ik heb twee shirts gevonden, de ene nu voor €1,40, de andere voor €2,10, een lekker dik vest voor €3,60, en een jurk met een fluweelachtige stof en glittertjes, ook voor €3,60. Dochter wil al heel lang een jurk van zo'n stof, ik denk dat ze deze wel heel mooi vind als verjaardagsjurk. Ik ben nu wel slim geweest, en heb alles in maat 170 gekocht.
Ook mijn zusje heeft er goed kunnen slagen :-)

Dochters verjaardagsjurk. 

7 opmerkingen:

  1. bijna 11 en dan 170 kopen, dat is echt een lange dame. Mijn bijna 12 jarige (ook in een groeispurt) heeft dit jurkje ook en dan in maat 146 en hij valt ruim. Het is een heerlijk jurkje en heel feestelijk. C.A is in de basics regelmatig goedkoper dan bv de H.ma

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Voor mijn jongens kan ik altijd goed slagen bij de c en a. Duur vind ik het niet! Wij kopen graag shirts van de bio cotton lijn omdat die langer mooi blijven en nog een voordeel deze hoef ik niet te strijken terwijl de gewone shirts vaak kreukelig uit de was komen. Misschien is dat ook wel de reden dat ze langer mee gaan, omdat ik ze dus niet strijk.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wauw, mooi jurkje! Geniet van je dochters feestje ;), gaat vast goedkomen met zo'n mooie jurk :)!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Grappig dat jullie C&A duur vinden, ik slaag daar juist altijd voor de kinderen en is in onze omgeving ook de goedkoopste winkel met goede kwaliteit/prijs verhouding. Wij hebben dan ook geen p.rimark en z.eeman alleen voor het ondergoed/sokken. De kleding blijft niet mooi na het wassen.
    Maar je bent leuk geslaagd met deze jurk, gaat ze vast mooi vinden.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wow, maat 170! Ben je zelf ook lang? Ik ben zelf niet groot, maar 1.63, ik weet nog dat dochter mij in groep 8 voorbij groeide. Ze was toen 11. Zoon is nu 13 en moet nog een cm of 3, daarna ben ik de kleinste thuis.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik ben zelf ook maar 170, dochter zit nu nog maar een paar centimeter onder mij.

      Verwijderen
  6. Wat een mooi jurkje! Echt feestelijk.

    Ik kom ook graag bij de C&A. Ze zijn daar ook niet flauw met afprijzen!

    Huisvlijt

    BeantwoordenVerwijderen