donderdag 27 juli 2017

Sollicitatie

Ondanks dat veel mensen huiverig zijn voor mijn plannen wat betreft mijn plan om te stoppen met mijn baan, weet ik het eigenlijk wel heel zeker dat ik het ga doen. Ik ben klaar met de onzekerheid, met de stress, met het (voor familie) weinig goed kunnen doen. Hoe meer ik erover nadenken, hoe meer ik weet dat dit

De krantenwijk die ik heb genomen voor de basis van mijn inkomen gaat goed. Tot nu toe heb ik nog geen klachten gehad, en ben ik ruim op tijd klaar. Ook de wijk die ik heb vind ik erg mooi, ik geniet daar echt van.
De krantenwijk is voldoende om zonder tegenslagen zonder schulden te kunnen leven, maar er moet wel iets bij.
Daarom heb ik de vacatures bij de post ook goed in de gaten gehouden.

Twee dagen geleden zag ik een vacature voor een wijk hier vlakbij, voor 10 uur per week. Daarmee zou ik 370 euro per maand verdienen. En vier weken vakantie per jaar krijgen en doorbetaling bij ziekte. Ik heb online gesolliciteerd en vandaag werd ik gebeld voor een afspraak. 9 augustus mag ik op gesprek komen. Dat is fijn, zo heb ik anderhalve week in ieder geval vrij, en hoef ik niemand lastig te vallen met de dagen dat ik weg ben.

Dit kan ik er ook nog naast mijn huidige baan bij doen, ik wil niet opzeggen als het niet echt nodig is. Maar het idee dat er financieel hoe dan ook er weinig op achteruit ga, vind ik heel fijn. En ik heb gemerkt dat ik van het buiten bezig ben echt energie krijg, ook goed voor mijn vitamine D :-)

10 opmerkingen:

  1. het klinkt leuk 370 euro, maar ik heb net de eerste maand gehad en zag op mijn loonstrookje 34 uur en dan 250 euro

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Deze reactie is verwijderd door de auteur.

      Verwijderen
  2. Werk jij niet liever met mensen in een zorgend beroep?

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Heel herkenbaar dat als je eenmaal in je hoofd hebt weg te willen je daar echt naar toe gaat leven. Fijn dat je al ander werk op het oog hebt en dat het voldoende is om rond te komen.
    Buiten zijn vind ik ook heerlijk en ik hoop ook bij de post terecht te kunnen als mijn kinderen allemaal op school zitten.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik heb zelf heel lang in de zorg gewerkt. Ik kan dat goed, mensen waren blij met me, ik was blij. Toch ben ik gestopt. Ik werk nu in een wijngaard, ook buiten dus. Ik merk dat dit me goed doet Geen beroep op mijn sociale vaardigheden, scheelt me heel veel energie. En van het buiten werken krijg ik ook nog eens energie, dus het werkt dubbelop.
    Ik kan me dus goed voorstellen dat het werk buiten je bevalt. Mocht je nog iets zoeken, misschien is kantoren of scholen schoonmaken ook wel iets voor je. Ook weinig "klanten" om je heen, en lekker in beweging, eventueel met een koptelefoontje met favoriete muziek op.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik snap dat je klaar bent met de stress, dat is ook niet goed voor je. Hou er wel rekening mee dat het salaris wat je bij de post krijgt weer rekening houdt met je belastingvrije voet. Als dat bij je beiden banen gerekend wordt, moet je aan het eind van het jaar veel belasting terug betalen. Dit heeft ook weer invloed op je toeslagen. Vraag bij je tweede baan dus een berekening waarin de belastingvrije voet niet meegenomen is. Dan heb je een duidelijk beeld en weet je ook of het echt haalbaar is.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Belastingvrije voet? Wat is dat?Nog nooit van gehoord. Wel van beslagvrije voet. Ik denk dat je de loonheffingskorting bedoeld, die je maar bij 1 werkgever tegelijk mag laten toepassen?

      Verwijderen
    2. Omdat jij er niet van gehoord hebt betekend niet dat het niet bestaat he.....? Waarom val je over een woordje?

      Het is de oude term die ik gebruik maar gaat inderdaad over de kortingen die je krijgt met als resultaat dat je minder belasting betaald over je inkomen. Die kun je maar 1 keer krijgen inderdaad.

      Verwijderen
  6. Buiten zijn is heerlijk. Ik geniet van mijn moestuin en mijn boot. Je weet dat de post verder gaat saneren? Minder dagen?

    Het maakt niet uit. Je bent ondernemend genoeg om dan weer iets te vinden.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Je zou ook kunnen overwegen om google adsense adverenties op dit blog te zetten. Google adsense kan een fijne bron van inkomsten zijn.

    BeantwoordenVerwijderen