zaterdag 29 juli 2017

Valkenburg

Voor mijn vaders verjaardag hadden we hem dit keer weer een uitje cadeau gedaan. Vorig jaar waren die uitjes echt leuk, en mijn vader genoot er zichtbaar van. Een goede reden voor een herhaling.

Mijn vader was een paar maanden geleden al jarig, maar toen was ik te moe om iets te ondernemen. Daarom hadden we het vandaag gepland, de eerste dag van mijn vakantie. Ik had dagkaarten gehaald bij de appie, en mijn vader koos voor Valkenburg, daar was hij al heel lang niet meer geweest. Direct na mijn krantenwijk vertrokken we. Na een lange saaie reis kwamen we aan.

Mijn vader wou heel graag een sorbet eten bij een bepaalde zaak, mijn dochter had als wens alle souvenirswinkels af te gaan. Ik vond het leuk die twee samen bezig te zien. Na het ijsje zijn we gaan winkelen. De meeste winkels hadden niks voor dochters interesses, bij de laatste winkel hadden ze een enorme voorraad van de goedkopere versie van barbie. Dochter was gelijk enthousiast, ze zag heel veel mooie sets. Eén set heeft ze van haar zakgeld gekocht, een andere set krijgt ze volgende week met haar verjaardag. Voor mijn nichtje heb ik haar favoriete popje gekocht, en voor mijn neefje een speelset van dieren uit Afrika.

Daarna zijn we naar een kabelbaan gegaan die over een grot heen ging. Ik heb wel hoogtevrees, maar heel eng zag het er niet uit. Tot ik met dochter in het karretje zat. Wat een verschrikking was dat, zo hoog! Ik heb mijn ogen dicht gedaan, en aan dochter gevraagd of ze wou zeggen als we over de rots waren. En dan moesten we ook nog terug. Dat bleek veel minder eng te zijn, door de hoogte konden we heel ver weg kijken, dat was echt prachtig.

Volgend jaar willen we een nacht in een hotel logeren in de buurt van Valkenburg, en dan meer van de omgeving gaan zien. En dochter heeft het voornemen genoeg geld te gaan sparen voor twee mooie sets :-)

2 opmerkingen:

  1. Mooi he daar. Als je volgend jaar weer gaat, doe dan een rondleiding in de grotten. (jas mee want het is koud onder de grond)Ook een fietstocht in de omgeving kan ik aanbevelen.

    BeantwoordenVerwijderen