dinsdag 18 juli 2017

Zelf maken

Op mijn fiets heb ik voorop een hele handige krat zitten. Ik vind dat ding met kranten bezorgen ideaal, van elke krant heb ik er een paar in zitten, en hoef ik niet bij elk huis mijn tassen te openen. Alleen als het regent is het niet zo handig...

Na de eerste keer bezorgen met regen miste ik het gebruik van mijn krat wel. Hoe handig zou het zijn om een hoes te hebben. Na wat zoeken op internet vond ik wel hoezen voor fietskratten, maar die bedekken niet de hele krat, en het open maken leek me ook niet zo handig.
Na nog wat zoekwerk kwam ik ook hoezen tegen met een rits. Handig, maar daarvoor moest ik meteen mijn krat ook vervangen, en de prijzen waren rond de 50 euro. 50 euro voor een beetje gemak vind ik best veel.
De tweede keer bezorgen met regen heb ik een grote plastic zak over de krat heen getrokken, en daar een gat in gemaakt. Niet ideaal, maar goed genoeg, de kranten bleven droog.

Toen ik drie dagen geleden de kelder aan het opruimen was, vond ik een stuk zeil, ooit gekregen van mp met een koningsdag-actie. Zoiets zou best handig zijn voor mijn krat. Ik bedacht me dat ik die hoes ook zelf kon maken naar mijn wensen. Ik kan niet met een naaimachine overweg, maar gewoon met naald en draad gaat prima.



En zo heb ik mijn hoes, met deksel en de krat volledig bedekt. De enige kosten die ik hier aan had was het klittenband van €1,75.
Nu hoop ik op een bui zodat ik kan kijken of de krat echt droog blijft.

5 opmerkingen:

  1. Super opgelost! En bijna voor nop ook nog. Enne, die bui komt hoor, morgen of donderdag...
    Groet, Gerda

    BeantwoordenVerwijderen
  2. He, slim gedaan! En zo praktisch. Zelf ben ik voor een messengerbag, zo'n tas waar kranten inpassen en die je om je lijf hebt hangen....maar dit werkt ook goed...mits je al een krat hebt dan.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Leuke kleuren en handig Ook handig als je even wat in je krat wil laten liggen, als je boodschappen doet. Dan wordt het net als bij fietstassen het er niet snel uitgehaald.

    Je kunt er meer maken en verkopen. Vast een markt voor. Maar je hebt het nu al druk genoeg.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Slim gedaan en het ziet er ook nog supervrolijk uit.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Handig! En het ziet er ook nog eens hartstikke leuk uit!

    BeantwoordenVerwijderen